Flowen van de cilinderkop |
Bij het flowen van de cilinderkop gaan we trachten de in en uitlaatkanalen te optimaliseren om zo veel mogelijk lucht op een zo kort mogelijke tijd in de cilinder te krijgen. Alles is echter afhankelijk van hoe de kop is opgebouwd, Kunnen er grotere kleppen in? Kunnen we de kanalen vergroten? Deze factoren worden dikwijls reeds bij het gieten van de kop bepaald, meer bepaald door de dikte van het materiaal in de poorten en de afstand tussen de kleppen en naar de cilinderwand toe. als we voor beide bewerkingen voldoende materiaal en plaats hebben gaan we eerst de zittingen aanpassen naar de nieuwe klepmaat, dit kan door het vlak waar de klep de zitting raakt verder naar buiten te brengen of door een geheel nieuwe zitting te monteren, Dit is afhankelijk van het diameterverschil en de breedte van de originele zitting. Ook gaan we de zittingen frezen in 3 hoeken, Dit verbeterd de flow Daarna gaan we het kanaal aanpassen naar de nieuwe maat en worden alle oneffenheden zo veel mogelijk weggewerkt. Het is trouwens meestal niet nodig om deze kanalen veel groter te maken, Het belangrijkste is het mooi glad maken van de kanalen en eventuele bulten weg te halen die de luchtstroom verstoren. hierbij komt onze flowbank tot zijn recht, hierop kunnen we de flow van de lucht meten en desnoods zichtbaar maken. Belangrijk is ook dat we in alle kanalen hetzelfde resultaat behalen, anders krijgen we een verchil in vulling van de cilinders onderling |
Openingsuren
Voor een afspraak graag een telefoontje.
Adres
Rijkmakerlaan 26, 2910 Essen
Tel. 03/677.02.09
info@motorenrevisie-deckers.be