Door de op- en nederwaartse beweging en door de veranderende stand van de drijfstang, wordt de zuiger tegen de cilinderwand gedrukt. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de cilinder ovaalvormig en/of conisch gaat uitslijten. De zuigerveren sluiten niet goed meer af en redementverlies is het gevolg. Aan de bovenkant van de cilinder zal er een stootrand ontstaan als overgang naar het ” niet” uigesleten gedeelte. De cilinders zullen op een grotere maat moeten worden uitgeboord nl. op een doormeter die, zo mogelijk, overeenkomt met de kleinste in de handel beschikbare overmaat van de zuiger. Het blok komt op onze verticale boorbank met digitale aflezing terecht! De doormeter van de cilinders wordt opgemeten op verschillende hoogten en in de beide richtingen waarna de boordoormeter van het blok kan bepaald worden. Het blok wordt op het bed zo gepositioneerd dat de juiste boorlijn bekomen wordt. De draaisnelheid en de langsvoeding worden ingesteld en de aangepast beitel gemonteerd. We boren de cilinder dan op een 0.05mm voor de maat en laten zo wat materiaal staan voor het honen. |
|
Openingsuren
Voor een afspraak graag een telefoontje.
Adres
Rijkmakerlaan 26, 2910 Essen
Tel. 03/677.02.09
info@motorenrevisie-deckers.be