De klep moet perfect op de zitting afsluiten anders krijgen we vermogen verlies. Zoals de klep, is de zitting blootgesteld aan hoge mechanische en thermische belasting en tevens onderhevig aan de corroderende werking van de verbrandingsproducten. De zitting is ook onderhevig aan de schokbelasting van de klep. Ook in het materiaal van de zitting is een grote variatie . De gebruikte brandstof, het toerental, het gebruik van de motor, de kostprijs zijn ook hier bepalende factoren bij de materiaalkeuze. De zitting heeft meestal drie hoeken : bv. 30°, 45° als raakoppervlak met de klep en 60° . De klepzitting zal na een zekere tijdsduur, en dit is ook afhankelijk van de rijstijl, beschadigd worden zodat een goede afsluiting niet meer verzekerd is. De zitting moet dan lichtjes gefreesd worden. De kunst is nu van het draagvlak zo nauwkeurig mogelijk te bepalen. Met onze apparatuur kunnen we exact en automatisch dit draagvlak bepalen .Hiervoor hebben wij een speciaal machine met speciale beitels en uiterst moderne frezen alleen voor deze bewerking. |
Openingsuren
Voor een afspraak graag een telefoontje.
Adres
Rijkmakerlaan 26, 2910 Essen
Tel. 03/677.02.09
info@motorenrevisie-deckers.be